/ در سمپوزیوم مهندسی بافت /

یادواره دانشمند فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی برگزار شد

یادواره دانشمند فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی برگزار شد

سمپوزیوم "مهندسی بافت" یادواره دانشمند فقید دکتر "سعید کاظمی آشتیانی" امروز با حضور روسای پژوهشکده های رویان و پلیمر پتروشیمی و محققان کشور در زمینه های مهندسی بافت، بیوپلیمر، سلول های بنیادی و فناوری نانو در مجتمع جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمید گورابی رئیس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی در مراسم آغازین این سمپوزیوم علمی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی گفت: زمانی که دکتر کاظمی کار خود را آغاز کرد بودجه ای برای تحقیقات اختصاص نیافته بود و او با دست خالی کار خود را شروع کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون مطرح می شود که بودجه های زیادی صرف فناوری های نانو می شود در حالیکه فرآورده ها و محصولات کمی از این فناوری در دسترس مردم قرار دارد این در حالی است که مردم باید از زمان بر بودن تحقیقات آگاه باشند.

رئیس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی بر لزوم پیوند نانو و بیوتکنولوژی تأکید کرد و گفت: پیوند این علوم با یکدیگر ما را به سرعت به محصولاتی می رساند که جامعه می تواند از آن بهره برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: محققان ایرانی در حال حاضر به سوی کاربردی کردن سلول های بنیادی گام برداشته اند و از کشت دو بعدی به کشت سه بعدی حرکت کرده اند. در این میان باید پیوند علمی میان بیوپلیمرها و نانو فناوری تقویت شود.

گورابی یاد آور شد: مسئولین کشور باید آگاه بیشتری در خصوص سلول های بنیادی و فناوری های نوین پیدا کنند تا با آگاهی از خدماتی که این فناوری می تواند به جامعه ارائه دهند از این عرصه علمی حمایت بیشتری انجام دهند.

به گزارش مهر، سمپوزیوم مهندسی بافت: بیوپلیمرها ، فناوری نانو و فناوری سلول های بنیادی به همراه یادواره دانشمند جوان و جهادگر فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران کشور، پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران امروز برگزار شد. 

زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی

دانشمند فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی 15 دی ماه سال گذشته در سن 44 سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت. وی فارغ التحصیل دکتری تخصصی (Ph.D) جنین شناسی از دانشگاه تربیت مدرس بود و پس از تشکیل پژوهشکده رویان در سال 1369 زمینه ساز رشد طب تولید مثل، فناوری سلول های بنیادی و همانند سازی در کشور شد.

دکتر کاظمی آشتیانی علاوه بر ریاست پژوهشکده رویان و جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران در فعالیت های علمی حضوری موفق داشت. چاپ ده ها مقاله در مجلات علمی داخلی و بین المللی، انجام چندین طرح تحقیقاتی ملی، تدریس در دانشکده ها، نگارش کتاب، راه اندازی گروه های پژوهشی در شاخه های مختلف علوم پزشکی، برگزاری 6 دوره جشنواره بین المللی رویان ، داوری جشنواره های علمی و سردبیری مجله علمی پژوهشی یاخته حاصل عمر کوتاه و پربرکت وی بود.

وی در سال گذشته به دنبال فعالیت های علمی پژوهشکده رویان به نمایندگی از جهادگران پژوهشکده به عنوان چهره ماندگار علمی کشور معرفی شد.

رهبر معظم انقلاب نیز در بیانی حکیمانه در رثای وی فرمودند: « دکتر کاظمی از رویش های مبارکی بود که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می دهند»

کد خبر 429397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha